Artisten Eva Weel Skram fikk bare én sesong som mentor i «The Voice» før hun plutselig var ute igjen.
Nå forteller hun selv om prosessen bak det mange opplevde som en overraskende exit.
Da Skram ble introdusert som mentor i 2024, var forventningene høye. Hun fikk være med å plukke ut noen av Norges mest lovende talenter – og beskrev opplevelsen som svært givende.
Men allerede året etter var hun ute av programmet.
– Det var en lang prosess og mye … Jeg hadde sikkert vært med hvis det var mulighet for det, men jeg skjønner at ting må fornye seg hele tiden, sier hun til TV 2.
Selv om oppholdet ble kort, sitter hun igjen med gode minner.
Et program i stadig endring
«The Voice» er kjent for å bytte ut mentorer med jevne mellomrom – noe også TV 2 bekrefter.
Pressesjef Jan-Petter Dahl forklarer at slike endringer er en naturlig del av programmet.

– Vi er svært takknemlig for den innsatsen som Eva gjorde under «The Voice». Endringer blant mentorene er noe som skjer med ujevne mellomrom, sier han.
Flere profiler forsvinner
Skram er ikke alene om å forlate programmet. Også Yosef Wolde-Mariam har takket for seg etter mange år som mentor.
Han ønsket selv å fokusere mer på egne prosjekter – etter å ha vært med i hele ti sesonger.
Sitter igjen med sterke bånd
Til tross for den korte tiden, forteller Skram at hun knyttet sterke relasjoner til deltakerne på laget sitt.
– De vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt, sier hun.
Hun trekker også frem hvor spesielt det er å høre artistene synge uten å vite hvordan de ser ut – noe hun mener gir en helt unik opplevelse.
Selv om hun nå er ute av programmet, utelukker hun ikke en retur.
Skram sier hun gjerne stiller opp igjen dersom muligheten byr seg.

