Hjem Nyheter«Kompani Lauritzen»: Deltaker trekker seg rett før finalen

«Kompani Lauritzen»: Deltaker trekker seg rett før finalen

av Eivind Skår Ertesvåg

Seerne får seg en overraskelse i kveldens episode av Kompani Lauritzen. En av deltakerne valgte nemlig å gi seg – bare dager før finalen.

OBS; Ikke les videre om du ikke ønsker å vite hva som skjer i kveldens episode!

Dramatisk vending

Gjennom sesongen har deltakerne blitt presset til det ytterste, både fysisk og mentalt. Nå sto det igjen fem sterke kandidater – alle med håp om å nå helt til topps.

Men plutselig tok alt en uventet vending.

En fløyte ble blåst. Signal om at noen ikke klarte mer.

Måtte gi seg

Det viste seg å være TV-profil Peter Bubresko som satt utslitt ved posten sin.


Etter dager med kulde, press og lite søvn, hadde kroppen fått nok.

– Jeg fikk aldri dreisen på bålet. Det er ikke akkurat jegertropp-materiale. Det er en kjip exit, men jeg vet at jeg hadde røket i morgen uansett, sier han i episoden.

Petter Bubresko
Foto: TV 2

Kroppen sa stopp

Bubresko legger ikke skjul på at avgjørelsen har ligget og ulmet en stund.

Han forteller at han har hatt smerter i kroppen over lengre tid – og at det til slutt ble for mye.

– Jeg kan ikke sitte og fryse i hjel. Det er kanskje ikke verdt det, sier han videre.

Dermed pakker han sakene sine og forlater leiren.


En tung avskjed

Selv om avgjørelsen var nødvendig, var det langt fra enkelt.

– Det er litt nedtur akkurat nå, faktisk. Jeg har vært så fornøyd med oppholdet, sier han.

Han sender samtidig varme ord til de fire som er igjen i konkurransen.

Peter Bubresko
Foto: TV 2

Sjokkert over hvor tøft det var

I et tidligere intervju har Bubresko vært ærlig på hvor ekstrem opplevelsen faktisk er.

– Det var 10 000 ganger hardere enn jeg hadde trodd, har han uttalt.

Han beskriver et regime uten pauser – der presset er konstant, døgnet rundt.


Kjempet seg langt

Til tross for utfordringene klarte han å kjempe seg helt til topp fem.

Men til slutt var det kroppen som satte grensen.

Og akkurat det er kanskje noe mange seere kjenner seg igjen i: At selv de sterkeste må gi seg noen ganger.