Hjem Kjendisnytt Mímir med overraskende uttalelse om Per Sandberg: – større enn politikk

Mímir med overraskende uttalelse om Per Sandberg: – større enn politikk

Pin
Reddit

«Farmen Kjendis» er for tiden aktuelt med sin fjerde sesong. Og på gården skapes det vennskap av det uventede slaget.

På søndag fikk vi se Tommy Sharif tape tvekampen mot Per Sandberg. Den tidligere Frp-politikeren ble for sterk når det kom til saging. I etterkant ble det mye snakk om at Sharif ble nektet astmamedisin før konkurransen.

Per Sandberg selv ville ikke høre snakk om at astmamedisinen hadde noe med utfallet av konkurransen å gjøre.

– Jo, jo, men det å bruke astmamedisin… Det er bare påskudd. Han hadde ikke slått meg om han hadde brukt astmamedisin fra morgen til kveld, sier han til TV 2.

Uventet vennskap

De færreste hadde nok sett for seg at Rødt-politiker Mímir Kristjánsson og tidligere Fremskrittspartiet-politiker Per Sandberg skulle være de som utviklet et nært forhold under oppholdet på Farmen.

Men nå forteller Mímir at Sandberg var en av de han kom best overens med, til tross for lite felles interesser.

– Jeg tror ingen av oss hadde forventet et nært vennskap på forhånd, vi har ingenting til felles, ikke alder, ikke bakgrunn, vi er fra to ulike partier. Men så oppdager du at det er jævlig mange ting i livet som er større enn politikk, og én av de tingene er hvem det er kjekt å hogge tre med – og det er Per Sandberg, sier han til Dagbladet.

– Kan oppføre seg som folk

Per Sandberg sier til avisen at Mímir overrasket han på flere områder.

– Vi er på hver vår planet når det gjelder politikk. Men Mímir overrasket meg særdeles ved å være en arbeidsmaur, i tillegg til å være lynende intelligent. Det var vel få som jobbet like mye som ham, sier Sandberg før Mímir legger til at han tror det gleder befolkningen å se at politikere kan oppføre seg som folk.

– Jeg tror folk er glade for å se at politikere kan oppføre seg som folk, og kan finne sammen på tvers av partiskiller, sier Kristjánsson til Dagbladet.

Hvem tror du vinner Farmen kjendis? Bruk kommentarfeltet vårt på Facebook!

Pin
Reddit

Om Sosialnytt

Solsialnytt har siden 2014 gitt deg de mest engasjerende historiene i Norge. Hovedfokuset vårt er å gi deg positive historier.

@Erte Media AS

Redaksjon