Etter nesten ett år i Italia har prins Sverre Magnus (20) nå flyttet hjem igjen til Norge. Det erfarer Dagbladet.
Prinsen flyttet til Milano høsten 2025 for å utvikle seg innen film, foto og bedriftsdrift. Nå ser det derimot ut til at hverdagen igjen er tilbake på norsk jord.
Har vært stadig mer synlig
Den siste tiden har mange lagt merke til at prinsen har dukket opp ved flere offisielle oppdrag sammen med faren, kronprins Haakon.
Blant annet har han deltatt på mottakelsen for norske Paralympics-utøvere, besøkt Forskningsparken i Oslo og vært til stede under jubileumsmarkeringen på Blaafarveværket.
Også på 17. mai sto prinsen ved siden av familien under feiringen.
Det er derfor mange som nå spekulerer i om prinsen vil få en større offentlig rolle fremover.
Startet sitt eget selskap
Sommeren 2025 opprettet prinsen enkeltmannsforetaket «Sverre Magnus Productions». Kort tid senere gikk turen til Milano.
Ifølge Slottets kommunikasjonssjef Guri Varpe ønsket han å bygge erfaring innen kreative fag og lære mer om det å drive virksomhet.
– Han vil bruke erfaringen han får til å videreutvikle kompetansen sin innen film og foto, og lære mer om å drive en bedrift, sa Varpe til Se og Hør den gangen.
En krevende tid for kongefamilien
Prinsens hjemkomst skjer samtidig som kongefamilien står i en vanskelig periode.
Kronprinsesse Mette-Marit lever med kronisk lungefibrose, og halvbroren Marius Borg Høiby venter fortsatt på dom etter den mye omtalte rettssaken tidligere i år.
Mange kongelige eksperter mener derfor at prins Sverre Magnus nå kan bli viktigere for kongehuset enn tidligere.
Tredje i arverekken
Prins Sverre Magnus er født 3. desember 2005 og er i dag nummer tre i arverekken til den norske tronen – etter kronprins Haakon og søsteren Prinsesse Ingrid Alexandra.
Selv om han lenge har hatt en mer tilbaketrukket rolle enn søsteren, har stadig flere fått øynene opp for den populære prinsen de siste månedene.


