NRK-serien «Tuva & Ronny: Eit lite hotell i Hellas» har blitt en av vårens store seersuksesser. Over 800.000 nordmenn har fulgt Tuva Fellman og Ronny Brede Aase på jakten etter drømmehotellet i Hellas.
Men ikke alle har latt seg begeistre.
Etter sesongavslutningen har enkelte stilt spørsmål ved om hotellprosjektet faktisk er ekte – eller om det først og fremst ble laget for TV. Nå svarer paret på kritikken.
Reagerer på påstandene
I sesongfinalen fikk seerne vite at hotellkjøpet fortsatt ikke var i boks. Dermed begynte spekulasjonene å gå i sosiale medier.
Da paret nylig besøkte TV 2-programmet «God morgen Norge», tok de opp kritikken direkte.
– Det ville i så fall vært veldig dyr TV for oss. For vårt lille firma ville ikke det gått rundt, og vi har brukt utrolig mye penger på å reise rundt, gå på visninger og engasjere advokater, sivilingeniører og arkitekter. Det har vært en utrolig stor utgiftspost for oss, så det er 100 prosent ekte. Men så har det bare ikke blitt slik vi hadde tenkt, sa Tuva Fellman.
Gjennom serien har seerne fått følge paret på Kreta, der de forsøker å kjøpe hotellet Theodora i Makry-Gialos. Men veien til drømmen har vist seg langt mer komplisert enn de hadde forestilt seg.

Kreftsykdommen endret alt
For Tuva og Ronny handler serien om langt mer enn et hotell.
Bakgrunnen for prosjektet er den tøffe perioden familien gikk gjennom da Fellman fikk kreftdiagnosen sin. Opplevelsen fikk paret til å revurdere hva som virkelig betyr noe i livet.
Gjennom serien har de åpnet døren til både drømmer, frykt og usikkerhet på en måte som har berørt mange seere.
Ronny Brede Aase understreker at de ikke har tenkt å gi opp.
– Det er ingenting som er gitt opp her, og det er helt på ekte. Uansett om det blir med TV eller ikke, skal Tuva og jeg gjøre alt vi kan for å kunne ta over det hotellet – og på sikt drive et bittelite hotell i Hellas.
Takker seerne
Etter at siste episode ble sendt, tok Tuva Fellman til Instagram for å takke alle som har fulgt reisen.
– Takk for hver eneste melding, hver eneste klem, hvert smil og heiarop. Alle meldinger har ikke fått svar, men vit at jeg holder på. Det har vært utrolig rørende å publisere «Eit lite hotell i Hellas».
Hun forteller at responsen har vært langt sterkere enn hun hadde forestilt seg.
Drømmen lever videre
Selv om TV-serien foreløpig er over, forsikrer paret at hotellplanene lever videre.
De har nå engasjert nye fagfolk og startet prosessen på nytt for å øke sjansene for å lykkes.
– Spoiler alert: Selv om tv-serien er slutt, så har vi ingen intensjoner om å legge drømmen på hylla. For deg som lurer så har vi hyra på fagfolk vi stoler på, som starter fra scratch, så sjansen for å få det til skal være størst mulig. Det koster oss mer enn skjorta, men det får det være verdt, skrev Fellman på Instagram.
Om NRK velger å lage en ny sesong er foreløpig ikke avgjort. Men én ting virker sikkert: Tuva og Ronny har ikke gitt opp drømmen om sitt eget lille hotell i Hellas.